2016-04-27

Planering och trädgårdsjobb.


Igår var vi och hämtade en ensilage-bal som vi fått av en bonde. Den var trasig och gick inte att använda till djurföda, men den är perfekt för min täckodling.

Jag har planerat i detalj vad jag ska sätta dom olika plantorna och så frön, men kommer nog att ändra många gånger.

 
Igår tog jag in gurka och squash som jag frösått i pluggbox, det är fortfarande kallt på nätterna så jag törs inte ha dom kvar i växthuset.
 
 
Termometern på morgonen innan jag åkte till jobbet idag visade 0.8 grader och det har varit minusgrader i natt. Vilken tur att jag plockat in lite växter och har dom under växtlampan inomhus. Tråkigt om det man dragit upp skulle frysa och man får börja om från början igen.
 
 
 Så här ser mitt köksland ut i slutet av april hos mig. Smultronen har börjat titta upp under halmen och perennerna har också börjat vakna, det kommer lite då och då. Det är så spännande att gå runt och kolla.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar